مقالات فارکس

راه‌های مختلف معامله در فارکس

مقالات فارکس

مطالعه در 3 دقیقه

از آنجا که بازار فارکس یک بازار خاص و با ویژگی‌های منحصر به فرد است، تریدرها نیز در فارکس از راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری و یا معامله بر روی ارزهای مختلف استفاده می‌کنند. در این میان، محبوب‌ترین روش‌ها عبارتند از: بازار نقدی، آتی، اختیار و ETF

بازار نقدی

در بازار نقدی، ارزها فوراً و بر اساس قیمت لحظه‌ای بازار معامله می‌شوند. نکته‌ی مهم در مورد این بازار سادگی، نقد شوندگی، کارمزدِ کم و باز بودنِ شبانه‌روزی آن است. فعالیت در این بازار بسیار آسان است، زیرا می‌توان با حداقل ۲۵ دلار در آن حساب باز کرد! (که پیشنهاد می‌کنیم فعلاً این کار را نکنید) _دلیل آن را خواهید آموخت!_ نکته دیگر آن‌که، بیشتر بروکرها معمولاً نمودار، اخبار و تحلیل‌های گوناگون را به صورت رایگان در اختیار تریدرها قرار می‌دهند.

آتی

قراردادهای آتی، به قراردادهای موکول به آینده برای خرید یا فروش دارایی خاصی با قیمت مشخص گفته می شود (به همین دلیل به آنها آتی گفته می شود). قراردادهای آتی فارکس توسط بورس کالای شیکاگو (CME) در سال ۱۹۷۲ ایجاد شد. از آنجا که قراردادهای آتی استانداردند و از طریق بورس متمرکز داد و ستد می شوند، بسیار شفاف و تحت نظارت است. این بدان معنی است که اطلاعات قیمت و معامله به راحتی در دسترس است.

اختیار

اختیار، ابزار مالی است که حق یا اختیار خرید یا فروش می‌دهد، اما برای خریدار یا فروشنده تعهد ایجاد نمی‌کند که مورد معامله را در قیمت مشخصی معامله نماید. اما اگر معامله‌گر قرارداد اختیار را به فروش برساند، آن‌گاه موظف به خرید یا فروش دارایی با قیمت خاص در تاریخ انقضا است.همچنین مانند معاملات آتی، معاملات اختیار نیز در بورس معامله می‌شود، مانند بورس شیکاگو، بورس بین‌المللی اوراق بهادار یا بورس سهام فیلادلفیا. با این حال، نقطه ضعف در معاملات اختیار در بازار فارکس این است که ساعت بازار برای قراردادهای اختیار محدود است و نقدینگی آن به اندازه بازار آتی نیست.

profit from market volatility.top

قراردادهای ETF

ETFها جوان‌ترین اعضای بازار فارکس‌اند. ETF می‌تواند شامل مجموعه‌ای از سهام، همراه با چند ارز باشد که به معامله‌گر اجازه می‌دهد تا تنوع معاملات را با دارایی‌های مختلف افزایش دهد. این نوع معاملات، توسط موسسات مالی شکل می‌گیرند و بعد می‌توانند مانند سهام، از طریق بورس معامله شوند.

محدودیت در معامله ETFها این است که این بازار ۲۴ ساعت باز نیست. هم‌چنین، از آنجایی که ETFها شامل سهام هم می‌شوند، مشمول کمیسیون معاملات و سایر هزینه‌های معامله نیز می‌شوند.

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

امتیاز شما:

از 5

( )

امتیازی ثبت نشده

نظر خود را بنویسید

مرتب سازی
سلطانی ۳۰ فروردین ۱۴۰۲

عالی

amiramiri ۰۹ بهمن ۱۳۹۹

ما اومدیم بونوس بدون واریز ثبت نام کنیم اما هیج جای اینجا چیزی ندیدیم