آموزش بازارهای مالی

چرا برای ترید کردن به بروکر احتیاج داریم؟

آموزش بازارهای مالی

مطالعه در 2 دقیقه

وقتی تصمیم میگیریم در بازار فارکس شروع به معامله کنیم اولین سوالی که در ذهنمان جرقه می‌زند این است که از کجا شروع کنیم؟ خوب! جواب ساده است. اول باید یک کارگزار یا همان بروکر پیدا کنید. بروکر همان شرکتی است که قرار است در ازای مبلغی که از معاملات شما میگیرد معامله را برای شما تسهیل کند. بروکر در بازار فارکس تقریبا قرار است همان کاری را بکند که کارگزاران بورس ایران مثل مفید و آگاه و مبین سرمایه و … انجام می‌دهند.

یعنی عملا نمی‌شود شما در بازار دست به معامله بزنید اما بروکری نداشته باشید. بروکر یک سامانه معاملاتی برای شما مهیا می‌کند، نمادهای متنوعی را برای معامله در اختیار شما می‌گذارد. مبلغ مورد نظر شما برای سرمایه گذاری را دریافت می‌کند و سود یا اصل آن را در آینده به شما پرداخت می‌کند. به سوالات شما پاسخ می‌دهد و در یک کلام پنجره ورود شما به دنیای معامله‌گری است.

خوب از همینجا می‌توانید حدس بزنید که حتما بروکرهای زیادی داریم و کیفیت خدمات آنها با هم متفاوت است. بله! درست حدس زدید. بروکرهای متنوع با خدمات متنوعی وجود دارند که برای جذب مشتری بیشتر با هم در حال رقابت هستند. بروکرهایی که خدمات بهتری می‌دهند، امنیت و مشتری‌های بیشتری دارند، تحت نظارت (رگوله) هستند، کمیسیون کمتری دریافت می‌کنند و پاسخگویی مناسبی دارند طبیعتا بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرند.

ما قرار است با هم کمک کنیم تا خدمات بروکرها را مقایسه کنیم و سعی کنیم نقاط ضعف و قوت آنها را با دقت بیشتری بررسی و معرفی کنیم تا جامعه تریدری ایران و مخصوصا تازه وارد‌ها بتوانند اولا از بروکرهایی که خدمات ضعیفی می‌دهند یا احیانا کلاهبردار (اسکم) هستند دوری کنند و به سمت بروکرهایی با خدمات بهتر بروند.

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

امتیاز شما:

از 5

( )

امتیازی ثبت نشده

نظر خود را بنویسید

مرتب سازی
سلطانی ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

عالی