مقالات فارکس

وقت پول درآوردن در فارکس رسیده است!

مقالات فارکس

مطالعه در 7 دقیقه

زمان پول درآوردن!

در مثال زیر، از تحلیل بنیادی استفاده می‌کنیم تا به ما در تصمیم گیری برای خرید یا فروش یک جفت ارز کمک کند. زمان پول در آوردن در فارکس فرا رسیده است.

اگر همیشه در کلاس اقتصاد به خواب می‌روید یا غیبت می‌کنید، نگران نباشید! تحلیل بنیادی را در درس بعد توضیح خواهیم داد. اما در حال حاضر، فرض کنید که میدانید چه خبر است…

EUR/USD

در این مثال، یورو ارز پایه است و بنابراین «پایه، خرید | فروش است. اگر بر این باورید که اقتصاد آمریکا همچنان تضعیف خواهد شد که برای دلار آمریکا بد است، دستور Buy EUR/USD را اجرا می‌کنید. با انجام این کار، یورو را خریداری کرده‌اید با این انتظار که یورو در برابر دلار آمریکا افزایش می‌یابد.

اگر بر این باورید که اقتصاد آمریکا قوی است و یورو در برابر دلار آمریکا تضعیف می‌شود دستور SELL را اجرا می‌کنید. با انجام این کار، یورو را فروخته‌اید با این انتظار که یورو در برابر دلار آمریکا کاهش می‌یابد.

USD/JPY

در این مثال، دلار آمریکا ارز پایه است و بنابراین پایه، خرید/فروش است.

اگر بر این باورید که دولت ژاپن قصد دارد ارزش ین را کاهش دهد تا به صنعت صادرات کمک کند، دستور BUY را بر روی این جفت ارز اجرا می‌کنید. با انجام این کار، دلار آمریکا را خریداری کرده‌اید با این انتظار که در برابر ین ژاپن افزایش می‌یابد. اگر بر این باورید که سرمایه گذاران ژاپنی در حال بیرون کشیدن پول از بازارهای مالی آمریکا و تبدیل همه دلارهای خود به ین هستند، و این کار به دلار آمریکا صدمه می زند دستور SELL را بر روی جفت ارز USD/JPY اجرا می‌کنید. با انجام این کار، دلار آمریکا را فروخته‌اید با این انتظار که در برابر ین ژاپن کاهش می‌یابد.

GBP/USD

در این مثال، پوند ارز پایه است و بنابراین «پایه، خرید فروش محسوب می‌شود. اگر بر این باورید که اقتصاد انگلیس همچنان بهتر از آمریکا از لحاظ رشد اقتصادی عمل خواهد کرد، دستور BUY را بر روی جفت ارز

GBP / USD اجرا می‌کنید. با انجام این کار، پوند را خریداری کرده‌اید با این انتظار که در برابر دلار آمریکا افزایش می‌یابد. اگر بر این باورید که اقتصاد انگلستان در حال رکود است در حالی که اقتصاد آمریکا همچنان قوی است، دستور SELL را اجرا می‌کنید. با انجام این کار، پوند را فروخته‌اید با این انتظار که در برابر دلار آمریکا کاهش می‌یابد.

USD/CHF

در این مثال، دلار آمریکا ارز پایه است و بنابراین پایه خرید فروش است. اگر بر این باورند که فرانک سوئیس بالاتر از حد ارزش گذاری شده است، دستور BUY را بر روی جفت ارز USD/CHF اجرا می‌کنید. با انجام این کار، دلار آمریکا را خریداری کرده‌اید با این انتظار که در برابر فرانک سوئیس افزایش می‌یابد. اگر بر این باورند که ضعف بازار مسکن آمریکا به رشد اقتصادی آن در آینده صدمه خواهد زد دلار تضعیف می‌شود، دستور SELL را اجرا می‌کنید. با انجام این کار، دلار آمریکا را فروخته‌اید با این انتظار که در برابر فرانک سوئیس کاهش می‌یابد.

کسب پول در بازار فارکس

معامله با وجه الضمان

اگر به قصد خرید تخم مرغ به فروشگاه می‌روید، نمی‌توانید فقط یک تخم مرغ بخرید؛ آن‌ها «لات‌های» ۱۲ تایی دارند. در بازار فارکس هم خرید و فروش ایورو می‌تواند به همان اندازه احمقانه باشد، بنابراین معمولاً دارای اتهای ۱۰۰۰ واحدی ارز (میکرو)،

10000 واحدی (مینی) یا 100000 واحدی (استاندارد) هستند که با توجه به نوع حساب و یا کارگزار معاملاتی متفاوت است. اما من به اندازه کافی پول برای خرید 10000 یورو ندارم! آیا باز هم می‌توانم معامله کنم؟

می‌توانید، با استفاده از وجه الضمان معامله کنید!

معامله با وجه الضمان اصطلاحی است که در آن معامله با سرمایه قرض گرفته شده انجام می‌شود. بدین ترتیب قادر به باز کردن موقعیت 1250 یا 50000 دلاری با حداقل 25 یا 1000 دلار هستید. می‌توانید معاملات نسبتاً بزرگ را بسیار سریع و ارزان با مقدار سرمایه اولیه کم انجام دهید. اجازه دهید توضیح دهیم. با دقت گوش دهید زیرا بسیار مهم است!

  1. فکر می‌کنید که علائم در بازار نشان می‌دهند که پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا بالا خواهد رفت.
  2. یک لات استاندارد خرید می‌کنید. در این صورت 100000 واحد GBP/USD با وجه الضمان ۲٪ خرید می‌کنید و منتظر صعود نرخ ارز می‌مانید. زمانی که برای یک لات از GBP/USD با قیمت 5000 می‌خرید، دارید 100000 پوند می‌خرید که ارزش 150000 دلار آمریکا را دارد (100000 واحد پوند ضربدر 1.5000). اگر وجه الضمان مورد نیاز ۲٪ باشد، آنگاه 3000 دلار آمریکا در حساب شما برای باز کردن معامله کنار گذاشته خواهد شد. اکنون 100000 پوند را فقط با 3000 دلار آمریکا کنترل می‌کنیم.
  3. پیش بینی‌های شما به حقیقت می‌پیوندند و تصمیم به فروش می‌گیرید. موقعیت را در قیمت 5050

می‌بندید. حدود ۵۰۰ دلار کسب می‌کنید.

اقدامات شماGBPUSD
100000 پوند با نرخ تبادل 1.5000 می‌خرید 100000+150000- 
دو ثانیه چشمک می‌زنید و نرخ ارز GBP/USD به 1.5050 می‌رسد و به فروش می‌رسانید100000-150500
500 دلار سود می‌کنید050+

وقتی تصمیم به بستن موقعیت می‌گیرید، سپرده‌ای که در ابتدا گرفته شده بود، به شما باز گردانده می‌شود و محاسبه سود یا زیان انجام می‌شود.

سپس سود یا زیان در حساب شما اضافه یا کسر می‌شود. حتی نکته بهتر این است که، با توسعه معامله خرده فروشی در بازار فارکس، برخی از کارگزاران به معامله گران اجازه می‌دهند که لاتهای سفارشی داشته باشند. این بدان معنی است که لازم نیست با لات‌های میکرو، مینی با استاندارد معامله کنید! اگر 1542 عدد مورد علاقه شماست پس می‌توانید با این تعداد معامله کنید!

Rollover

برای معاملاتی که در طول شب نزد کارگزار شما باز باشند، نرخ بهره روزانه وجود دارد که معامله گر پرداخت می‌کند یا بدست می‌آورد که این امر به نوع معامله و جفت ارز معاملاتی بستگی دارد. اگر تمایل به کسب یا پرداخت بهره در معاملات خود ندارید، حتماً همه آنها را قبل از پایان روز کاری بازار ببندید.

از آنجا که هر معامله ارز مستلزم قرض گرفتن یک ارز و خرید ارز دیگری است، هزینه‌های Rollover بخشی از معامله در بازار فارکس اند. بهره به ارزی که قرض گرفته می‌شود پرداخت می‌شود و برای ارزی که خریداری می‌شود به دست می‌آید.

اگر در حال خرید ارز با نرخ بهره بالاتر نسبت به ارزی که قرض گرفته‌اید هستید، آنگاه اختلاف نرخ بهره خالص مثبت است (به عنوان مثال USD/JPY) و در نتیجه پول به دست می‌آورید. در مقابل، اگر اختلاف نرخ بهره منفی است آنگاه باید پرداخت کنید. از کارگزار یا خود در مورد جزئیات خاص Rollover سؤال کنید.

همچنین توجه کنید که بسیاری از کارگزاران نرخ هزینه‌های خود را بر اساس عوامل مختلف تنظیم می‌کنند (به عنوان مثال، ضریب اهرمی و نرخ بهره بین بانکی). لطفاً با کارگزار خود برای اطلاعات بیشتر در مورد نرخهای Rollover مشورت کنید. در اینجا نموداری برای کمک به درک اختلاف نرخ سود ارزهای اصلی ارائه می‌شود.

نرخ بهرهکشور
0.25٪آمریکا
1.00٪منطقه یورو
050٪انگلیس
0.10٪ژاپن
1.00٪کانادا
4.50٪استرالیا
3.00٪نیوزلند
0.25٪سوئیس

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

امتیاز شما:

از 5

( )

امتیازی ثبت نشده

نظر خود را بنویسید

مرتب سازی
سلطانی ۳۰ فروردین ۱۴۰۲

عالی