حساب دمو چیست و چرا باید با حساب دمو در فارکس شروع کنیم؟

حساب دمو چیست و چرا باید با حساب دمو در فارکس شروع کنیم؟

حساب دمو یا تمرینی حسابی است که با آن می‌توانید روی بهبود مهارت‌های خود کار کنید. بدون اینکه چیزی را از دست بدهید. در حساب‌های دمو شما نیازی به پرداخت هیچ پولی ندارید. البته اگر سودی هم کنید کسی آن را به شما نخواهد داد. اما مزیت بزرگ آن این است که همه چیز واقعی به نظر می‌رسد. قیمت‌ها و شرایط معاملاتی و تقریبا همه چیز!

اکثر کارگزاران به شما این امکان را می دهند که به طور رایگان یک حساب دمو باز کرده و شرایط بازار و نحوه حرکت جفت ارزها را در آن تجربه کنید.

اما چرا رایگان؟

زبرا کارگزار می خواهد شما تمام قابلیت‌های نرم افزار معاملاتی را یاد بگیرید و بدون ریسک به داد و ستد بپردازید.حساب تمرینی به شما اجازه می دهد تا به یادگیری بازار پرداخته و مهارت‌های معاملاتی خود را بدون ریسک افزایش داده و استراتژی های مختلف را مورد آزمایش قرار دهید.

بله، درست است، صفر!

باید تا زمانی که سیستم مطمئن و سودآوری ایجاد نکرده‌اید به صورت آزمایشی در حساب دمو معامله کنید و سپس درمورد قرار دادن پول واقعی در سیستم فکر کنید.

این نکته را بارها و بارها با خود تکرار کنید. هیچ‌زمان بدون تجربه و دانش کافی با پول واقعی معامله نکنید.

حساب دمو

اکنون دست خود را روی قلب تان بگذارید و بگویید

«با حساب دمو معامله خواهم کرد تا زمانی که سیستم مطمئن و سودآوری ایجاد کنم و سپس در باره قرار دادن پول واقعی در سیستم فکر می کنم.»

باید صبور باشید و حداقل دو ماه با حساب آزمایشی معامله کنید.

به یاد داشته باشید که صبر و شکیبایی از جمله ارکان مهم در موفقیت معامله گران در این بازار می باشد. روی یک جفت ارز اصلی تمرکز کنید. هنگام شروع به داد و ستد، زیر نظر گرفتن بیش از یک جفت ارز دشوار است. روی یک جفت ارز اصلی تمرکز کنید چرا که آنها نقدترین ارزها با کمترین کارمزد هستند. می توانید در انجام معاملات موفق باشید اما مثل تمامی جنبه های دیگر زندگی، نیاز به سخت کوشی، فداکاری، درک بالا و قضاوت خوب دارید.

از خودت محافظت کن!

قبل از ادامه مطلب، می خواهیم با شما کاملا صادق باشیم و قبل از آنکه داد و ستد ارز را در نظر بگیرید مطلب زیر را به شما بگوییم:

همه معامله گران فارکس، و منظور ما همه معامله گران است، در معاملات ضرر می کنند.

پیش از نود درصد معامله گران به دلیل عدم برنامه ریزی، آموزش، نظم و انضباط، و عدم رعایت قوانین مدیریت سرمایه، متضرر می شوند.

اگر از ضرر نفرت دارید یا اگر کمال گرا هستید، احتمالا باید برای تنظیم شدن با این بازار سختی زبادی تحمل کنید چرا که همه معامله گران هر از گاهی ضرر می کنند. بعضی معامله‌گران مدت‌ها طول می‌کشد تا به سود برسند. بعضی معامله‌گران هم برای همیشه ضرر‌ده هستند.

باید حداقل به میزانی سرمایه اولیه داشته باشید که توان و تحمل ریسک کردن آن را نیز داشته باشید به این معنی که زندگی شما وابسته به آن مبلغ نباشد و بتوانید آن را به صورت بلند مدت سرمایه گذاری کنید. انتظار نداشته باشید که با حساب چند صد دلاری شروع کنید و میلیاردر شوید.

ممکن است فکر کنید که معامله گران در سراسر جهان سود زیادی از این بازار کسب می کنند اما واقعیت این است که ۹۰% معامله گران به علت عدم رعایت اصول معاملاتی، متضرر می شوند.

مشکل اینجاست که بسیاری از معامله گران با امید واهی میلیاردر شدن وارد می شوند اما در واقعیت، آنها فاقد نظم و انضباط لازم برای یادگیری صحیح هستند. اغلب مردم معمولا فاقد نظم برای رعایت رژیم غذایی یا برای رفتن به سالن ورزشی هستند!!

اگر شما نیز نمی توانید در انجام کارهای فوق نظم و پیوستگی داشته باشید، چگونه می توانید در یکی از سخت ترین، اما پرسودترین بازارهای دنیا موفق شوید؟

داد و ستد کوتاه مدت برای آمانورها نیست، و به ندرت می تواند راه «پولدار شدن سریع» باشد. نمی توانید سودهای عظیم را بدون تحمل ریسک های عظیم به دست آورید.

معامله گری که این کار را انجام می دهد احتمالا استراتژی معامله ندارد – مگر اینکه به قمار استراتژی بگوید!

معامله در بازارهای مالی به معنی پولدار شدن سریع نبوده بلکه مهارتی است که باید در طول زمان یاد گرفته شود.

معامله گران ماهر می توانند در آمد داشته باشند و چنین هم هست. با این حال، مانند هر شغل یا حرفه دیگری، موفقیت یک شبه رخ نمی دهد.

در مورد این موضوع خوب فکر کنید، اگر چنین بود، همه معامله گران الان باید میلیونر باشند.

چگونه در فارکس حساب دمو باز کنیم؟

افتتاح حساب دمو در فارکس مثل آب خوردن است! برای انجام این کار تنها کافی است که نرم افزار متاتریدر بروکر خود را از وبسایت آن دانلود کنید و از طریق گزینه new account اقدام به افتتاح حساب دمو کنید. شما همچنین می‌توانید از طریق وبسایت بروکرتان حساب دمو خود را افتتاح کنید و سپس نام کاربری و رمز عبور آن را در نرم افزار متاتریدر خود وارد کنید.

در حساب دمو شما می‌توانید انواع حساب ها را با مبالغ دلخواه تست کنید و خود را به چالش بکشید.

معرفی بهترین بروکر برای حساب دمو

تمامی بروکرهای فارکس حساب دمو را به کاربران خود ارائه نمی‌دهند. در ادامه به معرفی ۳ مورد از بهترین بروکرهایی که حساب دمو ارائه می‌دهند، می‌پردازیم.

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه بررسی بروکرهای فارکس، دیگر بروکرهایی که حساب دمو ارائه می‌دهند را مشاهده و بررسی کنید.

این مطلب بخشی از دوره رایگان و گام‌به‌گام آموزش فارکس وبسایت «ایران بروکر» است. شما می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به درس قبل یا بعد بروید.

فهرست مطالب