نکاتی که برای افتتاح حساب در بروکرها باید بدانید

نکاتی که برای افتتاح حساب در بروکرها باید بدانید

بعد از آن که کارگزار درستی برای خود یافتید، حال می توانید در دو گام ساده حساب معاملاتی آنلاین جدیدی باز کنید:

  1. انتخاب نوع حساب
  2. تأیید و فعال شدن حساب

انواع حساب های معاملاتی فارکس

پیش از آن که حتی با یک سکه ده سنتی از پول هایتان که به سختی به دست آورده‌اید، را وارد معامله کنید، می‌توانید درباره افتتاح حساب دمو (نمایشی) فکر کنید. در واقع، تا دو یا سه حساب نمونه باز کنید، چرا که نه؟ کاملا رایگان است! چندین کارگزار مختلف را امتحان کنید تا کسی رو که احساس می کنید برایتان مناسب است بیابید.

انتخاب نوع حساب و افتتاح حساب

اغلب کارگزاران به شما اجازه می دهند تا حد زیادی به مقادیری دلخواه ترید کنید. این موضوع برای کاربران جدید و تریدرهای کم تجربه، که حساب سرمایه کوچکی دارند، بسیار ارزشمند است. این امر انعطاف پذیری بالایی را در اختیار شما می گذارد، زیرا مجبور نخواهید بود بیشتر از آن چه که راحت هستید، دادوستد کنید.

در صفحه بروکرها در ایران‌بروکر می‌توانید انواع حساب‌های معاملاتی بروکرها را ببینید و حساب متناسب با خودتان را انتخاب کنید. معمولا برای شروع حساب‌های استاندارد گزینه‌های مناسبی هستند.

حساب خود را انتخاب کنید. فرم مربوطه را به صورت آنلاین پر کنید. معمولا از شما مشخصات شناسنامه‌ای و اطلاعات ارتباطی مثل شماره تلفن همراه و ایمیل و … و همینطور آدرس دقیق پستی را می‌خواهند. این اطلاعات باید دقیق باشد. چون شما باید با ارسال تصویر مدارک خود به بروکر احراز هویت کنید.

تأیید و فعال شدن حساب (وریفای کردن)

هنگامی که تمامی مراحل افتتاح حساب را گذراندید نوبت به ارسال مدارک برای وریفای شدن حسابتان می‌رسد.

بروکرها برای مقابل با پولشویی فقط در صورتی به شما خدمات خواهند داد که تصویر مدارک واقعی خود را ارسال کنید و این مدارک با مشخصاتی که زمان ثبت‌نام وارد کرده‌اید همخوان باشند. بعضی از بروکرها بلافاصله بعد افتتاح حساب به شما اجازه معامله‌کردن می‌دهند حتی اگر مدارک خود را ارسال نکرده باشید. اما زمان برداشت اصل پول یا سودتان حتما باید مدارک خود را ارسال کنید و حسابتان تأیید و فعال شود.

بروکرها معمولا روش‌های مشابهی دارند و اگر یک بار در یک بروکر یک حساب افتتاح کنید این روند را به صورت کامل یاد خواهید گرفت. تفاوت‌های جزئی بین بروکرها در افتتاح حساب وجود دارد. اما نگران نباشید. پشتیبان بروکرها به شما کمک خواهد کرد. اگر هم تمایل داشتید می‌توانید در انجمن ایران‌بروکر مشکل خود را مطرح کنید یا در صفحه هر بروکر مشکل خود را مطرح کنید تا ما راهنمایی‌تان کنیم.

مدارک لازم برای ارسال به بروکر جهت وریفای شدن حساب

تصویر مدرک جهت احراز هویت:

معمولا بروکرهایی که با ایران کار می‌کنند تصویر کارت ملی و شناسنامه یا گذرنامه را برای احراز هویت می‌پذیرند. به ندرت بروکرها ترجمه مدارک را از شما میخواهند. اگر بروکری ترجمه مدرک هویتی را خواست تصویر گذرنامه مشخصات شما را به زبان انگلیسی هم دارد. از آن استفاده کنید.

تصویر مدرک جهت احراز آدرس:

معمولا یک قبض خدماتی مثل آب یا گاز یا برق یا … برای این امر کفایت می‌کند. قبضی که آدرس شما در آن درج شده باشد و معمولا نباید بیش از ۶ ماه از صدور آن گذشته باشد. اگر قبض خدماتی در دسترستان نیست می‌توانید از بانک پرینت حساب خود را که آدرس شما در آن درج شده بگیرید و تصویر آن را برای بروکر بفرستید. یا از کارگزار بیمه خود بخواهید یک پرینت از اطلاعات بیمه شما که آدرس شما هم در آن درج شده بدهد. معمولا بروکرها روی این امر خیلی سخت‌گیری ندارند.

به هر مشکلی که خوردید می‌توانید از پشتیبان بروکر کمک بخواهید. معمولا بروکرهای معروف و معتبر پشتیبان فارسی زبان دارند که یا در تلگرام یا به صورت تلفنی یا ایمیلی شما را راهنمایی خواهند کرد.

معمولا احراز هویت بیش از یک یا دو روز کاری طول نمی‌کشد. نگران نباشید. اصلا سخت نیست.

همه چیز آماده است، افتتاح حساب انجام شد!

همه چیز آماده است! شما آماده معامله کردن هستید.

پس تمام آنچه برای شما می ماند وارد شدن و آغاز دادوستد است. بسیار آسان است، نه؟

زمان آن رسیده که وارد شوید، نمودارها را سریع باز کنید و شروع به دادوستد کنید!

اما فقط یک دقیقه صبر کنید.

4561456

اگر واقعا آماتور هستید توصیه می‌کنیم در ابتدای راه با افتتاح حساب‌ های دمو شروع کنید. معامله در حساب‌های دمو یا تمرینی خجالت ندارد. هر کس باید از جایی شروع کند.

معامله‌گران با تجربه نظرات متفاوتی دارند. بعضی معتقدند خیلی زود از معامله در حساب دمو به حساب واقعی گذر کنید چون معامله با حساب دمو به دلیل عدم دخیل بودن احساسات خیلی ثمربخش نیست. و بعضی معتقدند چند ماه با حساب دمو کار کنید تا خم و چم بازار را یاد بگیرید.

در مجموع یادتان باشد معامله واقعی چیزی متفاوت است. اهمیتی ندارد تا چه حد در معامله با حساب دمو موفق هستید، هیچ چیز نمی تواند جای احساس داشتن پول حقیقی در مسیر ترید را بگیرد.

این مطلب بخشی از دوره رایگان و گام‌به‌گام آموزش فارکس وبسایت «ایران بروکر» است. شما می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به درس قبل یا بعد بروید.

فهرست مطالب