آموزش بازارهای مالی

5 برتری بازار فارکس نسبت به بازار آتی

آموزش بازارهای مالی

مطالعه در 4 دقیقه

فارکس در مقابل بازار آتی

بازار فارکس مزایایی نسبت به بازار آتی دارد، مانند مزایای آن نسبت به سهام. اما صبر کنید، باز هم هست … خیلی بیشتر!

  1. نقدینگی

در بازار فارکس، ۵ تریلیون دلار در روز داد و ستد می‌شود که آن را به بزرگترین و نقدترین بازار در جهان تبدیل می‌کند. این بازار می‌تواند حجم معاملات و اندازه تراکنشی را جذب کند که به مراتب بیشتر از ظرفیت هر بازار دیگری است. در بازار آتی فقط ۳۰ میلیارد دلار در روز داد و ستد می‌شود. سی میلیارد؟ فقط همین؟! | بازارهای آتی نمی‌توانند با نقدینگی نسبتاً محدود خود رقابت کنند. بازار فارکس همیشه نقد است، به این معنی که موقعیت‌ها را می‌توان نقد کرد و دستورهای توقف با نوسان قیمت کم در حد صفر اجرا می‌شوند مگر در شرایط بسیار پر نوسان بازار.

  1. بازار ۲۴ ساعته

در ساعت ۱۷: ۰۰ به وقت EST در روز یکشنبه، بازار داد و ستد سیدنی باز می‌شود. در ساعت ۱۹: ۰۰ EST بازار توکیو باز می‌شود، و سپس بازار لندن در ساعت ۰۳: ۰۰ EST. و در نهایت، بازار نیویورک در ۰۸: ۰۰ EST باز می‌شود و در ساعت ۱۶: ۳۰ EST بسته می‌شود. قبل از بسته شدن معاملات نیویورک، بازار سیدنی دوباره باز می‌شود – این بازار بدون لحظه‌ای توقف ۲۴ ساعته است! این امر به معامله گر اجازه می‌دهد تا به اخبار مطلوب یا نامطلوب بلافاصله واکنش نشان دهد. اگر اطلاعات مهم از انگلستان یا ژاپن برسد در حالی که بازار آتی آمریکا بسته است، روز بعد می‌تواند پر از افسوس باشد (بازارهای شبانه در قراردادهای آتی ارز وجود دارند اما حجم معامله در آنها بسیار پایین است، زیاد نقد نیست و دسترسی معامله گران متوسط به آنها دشوار است.)

  1. کمیسیون حداقل یا صفر

با محبوب‌تر و متداول‌تر شدن ارتباطات الکترونیکی در طول چند سال گذشته، این شانس وجود دارد که کار گزار، شما را ملزم به پرداخت کمیسیون کند. اما در واقع، هزینه کمیسیون با آنچه که در بازار آتی پرداخت می‌کنید اصلاً قابل مقایسه نیست. رقابت میان کارگزاران آنقدر شدید است که بهترین قیمت‌ها را دریافت می‌کنید در حالی که کمترین هزینه‌ها را می‌پردازید.

  1. قطعیت قیمت

هنگام معامله در بازار فارکس و در شرایط عادی، اجرای سریع و قیمت قطعی را دریافت می‌کنید. در مقابل، بازارهای آتی و سهام قطعیت قیمت یا اجرای فوری معامله را ارائه نمی‌دهند. حتی با ظهور معاملات الکترونیکی و تضمین سرعت اجرا، قیمت نهایی برای معاملات آتی و سهام بر اساس دستورات بازار اصلاً قطعی نیست. قیمت‌های ارائه شده توسط کارگزاران اغلب نشان دهنده آخرین معامله است و نه لزوماً قیمتی که قرارداد با آن بسته خواهد شد.

  1. محدودیت ریسک

معامله گران باید برای مدیریت ریسک، از حد توقف ضرر استفاده کنند. این رقم بر اساس موجودی حساب معامله گر تعیین می‌شود. ریسک در بازار فارکس به حداقل می‌رسد زیرا اگر مقدار وجه الضمان مورد نیاز بیش از سرمایه قابل معامله باشد، نرم افزار معاملاتی به طور خودکار حالت Call Margin را هشدار خواهد داد. در شرایط عادی بازار، تمام موقعیت‌های باز فوراً بسته خواهد شد (در شرایط پرنوسان بازار، موقعیت شما می‌تواند فراتر از سطح توقف ضررتان بسته شود). در بازار آتی، موقعیت شما ممکن است با ضرری بزرگ‌تر از موجودی حساب شما بسته شود، و شما مسئول کسری در حساب خواهید بود. عجب مکافاتی!

مزایا آتی فارکس
معامله ۲۴ ساعته خیر بله
کمیسیون حداقل یا صفر خیر بله
اهرم تا ۵۰۰ برابر خیر بله
قطعیت قیمت خیر بله
محدودیت ریسک خیر بله

با مقایسه کارت امتیازات بازار فارکس در مقابل آتی، آقای فارکس بی‌نظیر به نظر می‌رسد!

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

امتیاز شما:

از 5

( )

امتیازی ثبت نشده

نظر خود را بنویسید