چگونه از ترکیب فیبوناچی و خطوط روند استفاده کنیم؟

چگونه از ترکیب فیبوناچی و خطوط روند استفاده کنیم؟

ترکیب فیبوناچی و خطوط روند

ابزار مفید دیگری برای ترکیب با ابزار فیبوناچی، تجزیه و تحلیل خط روند می‌باشد. در نهایت، سطوح فیبوناچی وقتی بازار در یک روند حرکت می‌کند دارای بهترین کاربرد است، به طوری که بسیار قابل توجیه می‌شود!

به یاد داشته باشید که هر زمان که یک جفت ارز در روندی نزولی یا صعودی باشد، معامله گران از سطوح فیبوناچی اصلاحی به عنوان راهکاری برای وارد شدن در روند استفاده می‌کنند. پس چرا به دنبال سطوحی که در آن سطوح فیبوناچی به طور مستقیم با خط روند هم راستا می‌شوند، نباشیم؟

در اینجا نمودار ۱ ساعته دلار استرالیا به ین ژاپن (AUDJPY) می‌باشد. همان طور که مشاهده می‌کنید، قیمت خط روند صعودی کوتاه مدتی در طول چند روز گذشته تجربه می‌کند.

ترکیب فیبوناچی و خطوط روند

پیش خودتان فکر می‌کنید، «آره، که این روند صعودی مطلوبی است. جفت ارز دلار استرالیا به ین ژاپن (AUDJPY) را می‌خواهم بخرم، حتی اگر فقط برای تجارتی کوتاه مدت باشد. فکر می‌کنم یک بار این جفت ارز را بخرم دوباره به خط روند می‌رسد.

قبل از اینکه این کار را انجام دهید، چرا از تول باکس فورکس (جعبه ابزار مبادله خارجی) استفاده نمی‌کنید و آن ابزار فیبوناچی را بیرون نمی‌اندازید؟ اجازه دهید ببینیم می‌توانیم قیمت ورودی دقیق‌تری دریافت کنیم.

فیبوناچی و خطوط روند

در اینجا سطوح فیبوناچی را با استفاده از نوسان پایین در 82.61 و نوسان بالا در 83.84 رسم کردیم.

توجه داشته باشید که چگونه سطوح 50.0٪ و 61.8٪ فیبوناچی با خط روند صعودی تلاقی می‌کنند.

آیا این سطوح می‌توانند به عنوان سطوح حمایت بالقوه به کار روند؟ تنها یک راه برای فهمیدن آن وجود دارد

ترکیب فیبوناچی با خط روند

حدس بزنید چطور؟ سطح فیبوناچی 61.8٪ نگاه داشته می‌شود، همان طور که قیمت در اینجا بالا می‌رفت، پیش از اینکه پایین رود. اگر سفارشاتی در این سطح قرار داده بودید، ورودی عالی‌ای می‌داشتید.

چند ساعت پس از رسیدن به خط روند، قیمت به سرعت به سمت بالا ترقی می‌کند و سقف بالای قبلی را می‌شکافد.

حالا خوشحالید که این را در تول باکس فورکس خود دارید؟

همان طور که می‌بینید، این ابزار دستمزد استفاده از ابزار فیبوناچی را می‌دهد، حتی اگر در حال برنامه ریزی برای ورود به خط روند بازآزمایی شده هستید. ترکیبی از هر دو سطوح مورب و افقی حمایت و مقاومت می‌تواند این معنی را بدهد که دیگر معامله گران نیز این سطوح را می‌بینند.

توجه داشته باشید به مانند دیگر ابزارهای ترسیم، خطوط روند ترسم می‌توانند به طرز تفکر شخص بگردند.

دقیقاً نمی‌دانید که دیگر معامله گران چگونه آنها را رسم می‌کنند، اما می‌توانید بر روی یک چیز حساب باز کنی – و آن چیز این است که روند وجود دارد!

اگر می‌بینید که روندی در حال توسعه است، باید به دنبال راهی برای پیشروی و دادن شانس بهتری برای تجارت سودآور باشید. می‌توانید از ابزار فیبوناچی به منظور کمک برای پیدا کردن نقاط ورود بالقوه استفاده نمایید.

این مطلب بخشی از دوره رایگان و گام‌به‌گام آموزش فارکس وبسایت «ایران بروکر» است. شما می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به درس قبل یا بعد بروید.

فهرست مطالب

منتخب سردبیر

دیدگاه خود را بنویسید

مرتب سازی
رضا ۱۷ مهر ۱۴۰۱

اموزش ها تخصصی تر شده به نسبت درسای قبلی سخت تر هست پیشم
راهکاری دارید ک بهتر درک کنم ؟

ایران بروکر ۱۷ مهر ۱۴۰۱
پاسخ رضا

سلام وقت بخیر.
کمی باید با تمرکز و زمان بیشتر و تمرین، آموزش ها را پیش ببرید. امیدواریم با موفقیت دوره را پشت سر بگذرانید.
با احترام