چگونگی ترکیب فیبوناچی با حمایت و مقاومت

چگونگی ترکیب فیبوناچی با حمایت و مقاومت

ترکیب فیبوناچی با حمایت و مقاومت

همانند آنچه در بخش قبل گفتیم، استفاده از سطوح فیبوناچی می‌تواند بسیار به طرز تفکر شخص وابسته باشد. با این حال، راه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا شانس بیشتری داشته باشید.

در حالی که ابزار فیبوناچی بسیار مفید است، ولی نباید به تنهایی استفاده نمود.

تا حدودی مانند مقایسهٔ آن با فوق ستاره اتحادیه ملی بسکتبال کوبی بریانت است. کوبی یکی از بهترین بازیکنان تمامی دوره‌ها است، ولی حتی وی نیز نمی‌توانست آن مقام‌ها را به تنهایی کسب کند. او به کمی پشتیبانی نیاز دارد.

به طور مشابهی، ابزار فیبوناچی باید به صورت ترکیبی با ابزارهای دیگر استفاده شود. در این بخش، اجازه دهید آنچه تاکنون آموخته‌اید را به کار بگیریم و سعی کنیم آنها را برای کمک به خودمان به منظور تشخیص برخی مقدمه چینی‌های تجاری مطلوب با هم ترکیب کنیم.

کاملاً آماده‌اید؟ اجازه دهید آغاز به کار کنیم!

فیبوناچی اصلاحی به اضافه حمایت و مقامت

یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از ابزار فیبوناچی تشخیص سطوح حمایت و مقاومت احتمالی می‌باشد و مشاهده اینکه آیا آنها با سطوح فیبوناچی اصلاحی هم راستا هستند.

اگر سطوح فیبوناچی پیش‌تر، سطوح مقاومت و حمایتی باشند، و شما آنها را با دیگر مناطق قیمتی که بسیاری از دیگر معامله‌گران آنها را زیرنظر دارند، ترکیب بکنید، شانس بالا رفتن قیمت در این مناطق بسیار بالاتر است.

بیایید به این مثال نگاه کنید که چگونه می‌توانید سطوح حمایت و مقاومت را با سطوح فیبوناچی ترکیب کنید. در زیر نمودار روزانه‌ای از دلار آمریکا به فرانک سوئیس (USD/CHF) نشان داده شده است.

ترکیب فیبوناچی با حمایت و مقاومت

همان طور که مشاهده می‌کنید، اخیراً در روندی صعودی بوده است. به همه آن شمع‌های سبز نگاه کنید.

شما هستید که تصمیم می‌گیرید می‌خواهید با روند USD/CHF همراه شوید.

ابزار فیوناچی اصلاحی را باز می‌کنید و کمترین سطح ۱.۰۱۳۲ در ۱۱ ژانویه برای کف و بالاترین سطح در ۱.۰۸۹۹ در ۱۹ فوریه برای سقف در نظر می‌گیرید.

حال نمودار شما با این همه سطوح فیبوناچی بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

ترکیب فیبوناچی با حمایت و مقاومت

نقطه ورود به معامله

حالا که چارچوبی برای افزایش احتمال دستیابی به یک ورود مستحکم داریم، می‌توانیم به سؤال «از کجا باید وارد شوید؟» پاسخ دهیم.

اگر نیم نگاهی به عقب کنید خواهید دید که قیمت 1.0510 سطح مقاومت خوبی در گذشته بوده و اتفاقاً با سطح اصلاحی 50٪ هم راستا است.

حالا که آن شکسته است، می‌تواند به حمایت تبدیل شود و جای خوبی برای خرید باشد.

حمایت و مقاومت با فیبوناچی

اگر در جایی اطراف سطح 50.0% فیبوناچی، سفارش دهید، بسیار راضی خواهید بود!

لحظات بسیار متشنجی به خصوص در محک دوم سطح حمایت در ۱ آوریل ممکن است، وجود داشته باشند.

قیمت تلاش کرده از سطح حمایت عبور کند، اما موفق به نزدیک شدن در زیر آن نمی‌شود. در نهایت، این جفت ارز نوسان بالای قبلی را شکستند و روند صعودی خود را ادامه دادند.

برای روند نزولی می‌توانید همین تنظیمات را هم انجام دهید.

دلیل واکنش قیمت به سطوح فیبوناچی اصلاحی

نکته این است که باید به دنبال سطوح قیمتی که در گذشته مورد توجه بوده‌اند، باشید. اگر در مورد آن فکر کنید، شانس بیشتری وجود دارد که قیمت از سطوح بالا رود.

چرا؟

اول، همان طور که قبلاً بحث کردیم، سطوح حمایت و مقاومت قبلی مناطق خوبی برای خرید یا فروش می‌باشند چرا که دیگر معامله‌گران نیز مانند عقاب به این سطوح چشم دوخته‌اند.

دوم، از آنجا که می دانیم بسیاری از معامله‌گران نیز از ابزار فیبوناچی اصلاحی استفاده می‌کنند، آن‌ها ممکن است به دنبال موقعیتی برای پرش در این سطوح فیبوناچی باشند.

در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت از آن سطوح بالاتر خواهد رفت، حداقل می‌توانید در مورد تجارت خود مطمئن‌تر باشید.

در نهایت، در این اعداد قدرتی وجود دارد؟

به یاد داشته باشید که کلاً تجارت با احتمالات سر و کار دارد، اگر به آن دسته از معاملاتی که احتمال بالاتری دارند تعلق دارید، پس در دراز مدت شانس بهتری خواهید داشت که پیشرو گردید.

این مطلب بخشی از دوره رایگان و گام‌به‌گام آموزش فارکس وبسایت «ایران بروکر» است. شما می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به درس قبل یا بعد بروید.

فهرست مطالب